22 feb.

Știați că deshidratarea se instalează înainte de a resimți senzația de sete? Să ai mereu o sticluță de apă lângă tine din care să bei puțin și des este un obicei pe care ar trebui să-l urmezi zilnic pentru a te asigura că organismul tău este hidratat corespunzător. Dacă te numeri printre cei care se scufundă în muncă și uită să bea apă o zi întreagă, există aplicații pe telefon care vă anunță când este timpul să vă hidratați, iar astfel puteți ține o evidență a consumului zilnic de lichide. Puteți utiliza astfel de aplicații până când vă intră în obicei să vă hidratați corespunzător.

 

Citește și: Menopauza și pielea ta. Ce soluții există pentru un ten mereu tânăr

 

Multe boli apar sau se agravează din cauza deshidratării

Probleme digestive, piele cu aspect problematic, probleme renale, oboseala, dureri de cap – iată doar cateva dintre urmările negative ale deshidratării.

 

Iată 11 motive pentru hidratare

1. Combaterea stării de oboseală

Apa reprezintă cea mai importantă sursă de energie a organismului. Deshidratarea încetinește activitatea enzimelor din organism. Se instalează astfel starea de oboseală. Dacă vă simțiți obosiți dimineața, beți 2 pahare de apă imediat după ce vă ridicați din pat. Veți îmbunătăți astfel circulația, iar apa este mult mai sănătoasă decât cafeaua băută pe stomacul gol.

2. Scăderea tensiunii arteriale

În mod normal, organismul uman este format în materie de 96 de procente din apă. Prin deshidratare, sângele devine mai gros și întâmpină mai multă rezistență în timpul circulației prin organism, fapt care conduce la creșterea tensiunii arteriale.

3. Evitarea astmului si a alergiilor

Histamina produsă de organism crește exponențial odată cu deshidratarea. Un conținut prea mare de histamină în sânge conduce la dezvoltarea unei intoleranțe la histamină și poate favoriza apariția atacurilor de astma.

4. Reducerea intensității bolilor de piele

Deshidratarea împiedică procesul natural de detoxifiere al pielii și favorizează apariția problemelor de piele cum ar fi dermatita. O hidratare corectă ajută la încetinirea îmbătrânirii pielii și a pigmentării acesteia odată cu înaintarea în vârstă.

5. Evitarea nivelului ridicat al colesterolului

Atunci când corpul este deshidratat, produce mai mult colesterol pentru a impiedica celulele să piardă și mai multă apă. O cantitate prea mare de colesterol în sânge poate conduce la arterioscleroză.

6. Evitarea problemelor digestive

O cantitate prea mică de apă și de minerale în organism poate conduce la o serie întreagă de afecțiuni, dintre care amintim ulcerul duodenal, inflamarea mucoasei stomacale și arsurile gastrice.

7. Ameliorarea problemelor renale si ale vezicii

Atunci când rinichii și vezica sunt clătiți cu o cantitate prea mică de apă, se creează un mediu propice pentru atacurile bacteriene. Acest fapt poate conduce la inflamații ale vezicii, infecții și dureri.

8. Combaterea constipației

În cazul instalării unei stări de deshidratarea, rezervele de lichide ale intestinului gros sunt primele la care apelează organismul. Urmările constau într-o digestie mai lentă comparativ cu cea în care intestinul gros ar dispune de cantitatea necesară de lichide.

9. Evitarea durerilor articulare

Cartilajul dintre articulații este format în mare măsură din apă. În cazul unei deshidratări de durată, cartilajul slăbește și apar durerile și imobilitatea articulară.

10. Evitarea luării în greutate

În lipsa lichidelor, celulele intră rapid în repaus și metabolismul încetinește. Numeroase persoane au tendința de a consuma alimente, deși organismele lor au nevoie doar de lichide.

11. Evitarea îmbătrânirii premature

Atunci când corpul este deshidratat, pielea –cel mai mare organ – îmbătrânește mai accelerat. Se ridează mai repede și are un aspect îmbătrânit.

 

Sursa: alphega-farmacie.ro

 

 

Lasă un comentariu

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.